Ha nem találja meg a kérdésére a választ keresse munkatársunkat az Ez az e-mail cím a spamrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát. email címen vagy a +36 20 508 9716 -os telefonszámon.
A program használatával kapcsolatos kérdések
Ha kíváncsi a válaszra akkor kattintson a kérdésre!
Mi szükséges a program használatához?



Egy böngésző (Internet Explorer, Chrome)
Java plugin
Internet hozzáférés
1. Töltsön le egy böngészőt
- Letöltések:
Böngésző letöltése:
- Internet Explorer része a Windows operációs rendszereknek
- Chrome - Letöltés
2. Kivétel beállítása a Vezérlőpult/Java konzolon
Az ebnyilvántartó program linkjének hozzáadása a kivételekhez Java konzol panelen: http://ebnyilvantarto.hu/Tudasbazis/javafrissites3. Ha Chrome-ban szeretné futtatni az Ebnyilvántartó programot:
Ha Google Chrome böngészővel akarja használni akkor ezt a műveletet végre kell hajtania : http://ebnyilvantarto.hu/Tudasbazis/ebnyilvantarto-program-hasznalata-chrome-bongeszobenMit kell tenni az online leadott ebregisztrációval?
![]() |
2. Válassza ki a listából, hogy melyekre szeretne keresni! Amely regisztráció már jóvá van hagyva vagy amelyik még nics, esetleg az összeset szeretné megjelenítettni.
![]() |
3.Kattintson a Keresés ikonra
![]() |
4. Jelölje ki azokat a regisztráltakat amelyeket jóvá szeretne hagyni, ha az összeset ki szeretné jelölni akkor a lenti ikonok közül válassza aMindent kijelöl, majd aJóváhagyikont (így egyszerre akár több adatlapot is jóvá tud hagyni egy kattintással). Ha estleg módosítani kívánja az adatlapot vagy csak egyszerűen megtekinteni akkor kattintson aAdatok ellenőrzéseikonra.
5.Az adatok ellenőrzése gombra kattintva megtekintheti az ügyfélkapun leadott adatokat. HaJóváhagyásgombra kattint, akkor az eb adatai bekerülnek a licensztulajdonos adatbázisába.Figyelem!Az itt eszközölt módosítások nem kerülnek bele a kutyatulajdonosok által felvitt adatok közé az ügyfélkapun. Erre azért van szükség, hogy pontosan lehessen látni, mit vittek fel a tulajdonosok és mit az adminisztrátorok vitás kérdések esetén.
Ajóváhagyásgomb csak, akkor aktív, ha az eb még nem lett jóváhagyva. Ha az ügyfél új módosító adatlapot adott le, az ebet az adminisztrátornak újra jóvá kell hagynia.
Hogyan tudok új kutyát felvinni az adatbázisba?
Hogyan tudok keresni az adatbázisba?
1. Kattintson az Ebnyilvántartás/Keresés menüre!
2. Adja meg aSzűrési feltételeket (pirossal jelzett terület) majd kattintson aKeresésre
3. Jelölje ki a kerestett adatot majd a lenti menükkel elvégezheti a műveleteket!Törlés, Módosítás, Határozat Készítése, Exportálás

Hogyan kell használni az Orvosok listája modult?
AzOrvosok listájamodult az Ön munkájának meggyorsítására fejlesztettük, hogy minél kevesebb gépeléssel minél több adatot tudjon felvinni.
1. Kattintson az Rendszer/Orvosok listájamenüre!
2.A listában láthatja az eddig felvitt orvosokat. A módosításukhoz kattintson a kiválasztott orvosra és kattintson aMentésgombra.
![]() |
3.Új orvos felvételéhez töltse ki a lent található ,mezőket majd kattintson aMentésgombra. Figyeljen arra, hogy az orvos azonosítója egyedi legyen. Ha azazonosítómezőt üresen hagyja, a rendzser automatikusan generál Önnek egyet.
![]() |
4.A felvitt orvosokat az ebek adminisztrációja során használhatja a munkája meggyorsításához. Csak válassza ki bármelyik orvos mezőt azÚj eb felvitelevagy az ebmódosításasorán és e felvitt orvosok megjelennek a legördülő menüben. Ha kiválasztotta valamelyik orvost akkor az orvoshoz tartozóKamarai bélyegző számis betöltődik. Természetesen az orvos mezők továbbra is írhatóak. Ha az ebhez egy olyan orvos tartozik, aki nincs az adatbázisban, egyszerűen gépelje be az adatokat.
![]() |
Hogyan kell használni az Egyedi mező tartalmak modult?
EzEgyedi mezőkmodult az Ön munkájának meggyorsítására fejlesztettük, hogy minél kevesebb gépeléssel minél több adatot tudjon felvinni. Ezzel a modullal a következő mezőkhoz tud az eb regisztrációja során adatokat előre definiálni:
- Lakcím
- Tartó lakcíme
- Szín
- Fajta
1. Kattintson az Rendszer/Egyedi mezőkmenüre!
2.A listában láthatja az eddig felvitt mezőket. A módosításukhoz kattintson a kiválasztott mezőre és kattintson aMentésgombra.
![]() |
3.Új mező érték felvételéhez töltse ki a lent található, adatokat majd kattintson aMentésgombra. Figyeljen arra, hogy az orvos azonosítója egyedi legyen. Ha azazonosítómezőt üresen hagyja, a rendzser automatikusan generál Önnek egyet.
![]() |
4.A felvittmezőketaz ebek adminisztrációja során használhatja a munkája meggyorsításához. Csak válassza ki bármelyik fennt felsorolt mezőt azÚj eb felvitelevagy az ebmódosításasorán és e felvitt adatok megjelennek a legördülő menüben. Természetesen az adott mezők továbbra is írhatóak. Ha az ebhez egy olyan adat tartozik, aki nincs az adatbázisban, egyszerűen gépelje be a szöveget.
![]() |
Mit kell tennem, ha az eb elpusztult?
Ha az eb sajnálatos módon elpusztult, archiválhatja az állatot. Így nem kell törölnie az adatokat az adatbázisból és később is megtekintheti az adatlapot, de az állat nem kerül bele a keresésekbe, statisztikákba, exportba stb.
1. Kattintson az Ebnyilvántartás/Keresésmenüre! Válassza ki az elpusztult ebet, majd kattintson a módosítás menüpontra;
2.Az archiválásshoz kattintson a kiválasztott azElpusztultgombra. Az eb ekkor archiválásra kerül, a művelet nem visszavonható.
![]() |
3.Ha szeretné megtekinteni az elpusztult eb adatait, kattintson az Eszközök/Elpusztult Ebek menűpostra. A szűrési feltételek segítségével keresse meg az ebet és válassza ki a listából. Kattintson a megtekintés gombra.
![]() |
4.Az elpusztult eb adatai nem írhatóak.
![]() |
Hogyan tudok Sablonokat létrehozni az Üzenetküldés és a Határozat modulokhoz?
Az Önök adatbázisában regisztrált ebek tulajdonosainak illetve tartóinak értesítéseket tud küldeni rendszerünkkel emailben vagy a hagyományos módon. Ehhez határozat sablonokat hozhat létre.
1.Új sablon létrehozásához kattintson az Rendszer/Új sablonmenüre! Írja meg az üzenet szövegét és formázza a szokásos módon a menű segítségével. Figyelem! A pdf dokumentumban, az operációs rendszer saját betűkészletét használja a határozatkészítő rendszer, ezért előfordulhat, hogy az elkészült határozat nem pontosan úgy néz ki, mint a szerkesztőben, vagy egyes karakterek hiányoznak. Hogy biztos megfelelő eredményt kapjon, a sablon készítése során jelölje ki a szöveget és válasszon ki egy betűtipust, ami megfelel.
![]() |
2.A szerkesztő menüben található Adatcella ikonra kattintva az ebekhez felvett adatok közül szúrhat be a szövegbe. Ezek az cellák később a kiválasztott ebek adataival helyettesítődnek.
![]() |
3.Amikor elkészült kattintson a szerkesztő menűben található mentlés ikonra. Töltse ki értelemszerűen az adatokat majd mentse el a sablont. Az adatokat csak az első mentésnél kell megadnia.
![]() |
4.Ha a későbbiekben szeretné megváltoztatni a sablont, kattintson aRendszer/Sablonokkezelése menűpontra és válassza ki a módosítani kívánt sablont. Kattintson aMódosítgombra.
![]() |
Hogyan kell Határozatot készítenem az ebek tulajdonosainak?
A rendszer segítségével határozatokat és értesítőket generálhat az ebek tulajdonosainak és tartóinak.
1. Kattintson az Ebnyilvántartás/Keresésmenüre és válassza ki az ebet. Ha több ebet választ (Ctrl vagy a Shift billentyű lenyomásával), minden határozat külön oldalra fog kerülni a dokumentumban.
![]() |
2.A listában láthatja az eddig felvitt sablonokat. Válassza ki a megfelelőt és mentse el a határozatot.
![]() |
3.A határozatokat pdf, rtf, txt illetve html formátumban mentheti el. Figyelem!A pdf dokumentumban, az operációs rendszer saját betűkészletét használja a határozatkészítő rendszer, ezért előfordulhat, hogy az elkészült határozat nem pontosan úgy néz ki, mint a szerkesztőben, vagy egyes karakterek hiányoznak. Hogy biztos megfelelő eredményt kapjon, a sablon készítése során jelölje ki a szöveget és válasszon ki egy betűtipust, ami megfelel.
Hogyan tudom az Adminisztrátori email címet frissíteni?
Megfelelő licensz-szel rendelkező ügyfeleink elektronikus üzeneteket küldhetnek az ebek tulajdonosainak. Ilyenkor a tulajdonos egy felhaszbálónéEz az e-mail cím a spamrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát. feladótól kap levelet. Mivel webmail szolgáltatást a rendzer nem nyújt, ezért a címre érkező válasz leveleket az ebek tulajdonosaitól egy előre meghatározott email címre továbbítjuk, a zavartalan komunikáció érdeképben. Ez az email cím kezdetben a szerzősédben van meghatározva. de természetesen később is lehet módosítani.
A Lépések a következők:
1.Kattintson aRendszer/Válasz email cím megadásamenüpontra.
2.Adja meg az új email címet és küldje el.
Hogyan tudom bekapcsolni a Java konzol-t?
Ha az Ebnyilvántartó program használata közben bármilyen hiba megjelenik akkor indítsa el a Java konzolt(a lenti segédlet szerint) és indítsa újra a böngészőjét. Majd a Copy-ra kattintva kimásolhatja az ablakban lévő szöveget és egy jegyzettömbe beillesztheti (Ctrl+W). Ezután a mentett .txt állományt kell elküldeni részünkre ami alapján pontosan beazonosíthatjuk a hiba okát. |
1. Kattintson a Start menü / Beállítások / Vezérlőpult -ra
2. Keresse meg a Java ikont majd kétszer kattintson rá
3. Kattintson az Advanced fülre majd válassza ki a Show console -t
4. Majd kattintson az Ok gombra
5. Indítsa újra a böngészőjét és lépjen be a programba
6. A felugró Java console ablakban kattinttva nyomja meg az 5-s billetyűt
Az applet nem töltödött be rendesen hibaüzenetet kapok, mit tegyek?
Az oldalra kattintva kattintson a piros "Agree and Continue" gombra.

Hagyjuk jóvá az ellenőrzést, a "Continue" gombra kattinva.

Indítsuk el a programot a "Run" gombra kattinva.

Hogyan tudom beállítani a kötelező mezőket?
Kattinsunk a "Rendszer/Kötelező" mezők gombra.

A feljövő ablakban kiválaszthatjuk, mely mezők legyenek kötelezől rendzserünkben. Ezek a mezők csillaggal lesznek megjelölve és a rendszer nem engedi kutyák elmentését, amíg ezek nincsenek kitöltve.

Hogyan működik az oltások adminisztrációja?
1. Töltse ki a táblázat alatt található mezőket
2. Kattintson a "Hozzáadás" gombra
3. Mentse el az ebet
Figyelem! Az oltások adatai csak az eb mentésekor kerülnek végleges mentésre. Az eb törlésekor az oltás adatok is törlődnek a rendszerből.

Hogyan működik az értesítések adminisztrációja?
Az üzenetek adminisztrációját az "Eszközök/Kiküldött értesítések" menüpont alatt lehet elérni.

A menüpontra kattintva láthatja a kiküldött értesítéseket. Itt szűrheti őket, szerkesztheti a Megjegyzés mezőt illetve törölheti felesleges üzeneteket. Az "Ebhez ugrás" gombra kattintva, annak az ebnek az adatlapjára ugrik a rendszer, amelyikikel kapcsolatban az adott üzenet kiküldésre került.

Az ebek regisztrációjakor a kiküldött értesítések egy külön fülön találhatóak.

Kap értesítést a felhasználó az ügyfélkapun felvitt adatlapja törléséről?
A törléskor felugró dialóg abléakban láthat igy kis cseckboxot, amit kipipálva értesítést küldhetünk a törölt adatlapok tulajdonosainak. Az értesítést emailben fogják megkapni, arra az email címre, amit az ügyfélkapura való beregsiztráláskor használtak.

Az ezután felugró ablakban adhatja meg a törlés indokát. A címzettek listája automatikusan generálódik az adatlapok alapján.
